Death Valley, Bakersfield

24 oktober 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Death Valley, geen kip op de weg maar wel op de enige sandwiches verkrijgbaar bij die toch wel bizarre verblijfplaats waar wij overnachtten.

Nog even vermelden dat we naast de vele hoogtes nu dan ook het laagste punt van dit continent bezocht hebben in Death Valley op een plek die Badwater heet. n Stuk of wat meters onder Sea-level. Uitgestrekte witte vlaktes van zoutkristallen. ( bad, zout: badzout!)

Door de Valley heenrijden over een oneindige lange weg met aan weerszijden de bergketens is het of je in een spiegel kijkt: rechts ziet er hetzelfde uit als links en andersom. Wederom eary... Ans grapt over skeletten en autowrakken langs de weg maar ze - en ik ook - piept anders als we het meest enge 'gat' naderen sinds onze reis begon. En precies op het moment dat ik het eind van de film 'Thelma & Louise' vertel aan Ans, passeren we verstofte en vergrijsde fabrieken met huisjes die tot hutjes zijn verworden en waar de armoede vanaf druipt. Het is zo triest om te zien. Het is ook akelig en eng en vies. Ik durf niet eens n foto te maken. Tegenstrijdig genoeg tref ik bij het tankstation een brandschoon en naar bloemetjes ruikende wc aan.

De contreien van Bakersfield (wie heeft daar ooit van gehoord, laat staan is daar geweest) zijn weer van een heel andere orde: zacht glooiende blond behelmgraste (leuk om die woorden zo te schrijven) heuvels die afgewisseld worden met enórme sinaasappelplantages en honderden ja-knikkers.
We vinden het lelijke hotel met een lelijke kamer en een lelijk zwembad waar we echter wel heeeeel snel aan gaan liggen bijkomen nadat we van kamer zijn gewisseld omdat de eerste naar hond rook. Het water is Ans te koud - watje - en we krijgen plotseling keihard de slappe lach over het feit dat ik tegen de receptioniste heb gezegd:  the room smells of dog.
We hebben trek in pasta en de barman - ja even erbij blijven want daar zitten we inmiddels - adviseert ons Rosa's. Vies!!!!!!!!!!!!!
En dat was het dan qua Bakersfield.

1. Marija westerlaken:
    25 oktober 2017
    hahaahaa de room smells of dog... och och wat een avonturen weer. Death Valley vond ik ook heeel bijzonder. Je wilt er geen autopech hebben. Keep on going girls! xx
  2. Thecla:
    25 oktober 2017
    Hoi ansje en Ruud, soms zielig voor Ruud ga de volgende keer maar met mij Ruud, dan zien we wel van alles niks maaaar is wel relext. Al die verhalen moeten wel in boekvorm verschijnen, gaat een bestseller worden, ben de eerste die het
    Koopt
    Xx
  3. Petra The Travel Club:
    25 oktober 2017
    Nou jullie maken wat mee zeg. Super leuk om steeds jullie verhalen te lezen. Jeetje wat vervelend dat jullie in een vieze kamer terecht kwamen. Goed dat jullie om een nieuwe kamer gevraagd hebben. Even ter voorbereiding, in Wuksachi lodge schijnt de wifi slecht te zijn.. ;-)
  4. Bep koppers:
    Ha die Ans en Ruud , ooit gedacht dat jullie dat allemaal te zien
    zouden krijgen . ( nou ja krijgen ) . Ik print elk keer de verslagen uit .
    En Thijs leest ze , en is stinkend jaloers dat jullie wel een beer hebben gezien. Wens jullie nog een fijne tijd , dus genieten !!!!!!
  5. Hansvos:
    26 oktober 2017
    Ik wist geeneensnie dat er hotels in Death Valley waren. Verrassend. Een zwembad in die hitte-hel en dan zeiken dat het water te koud is? Nu wordt het verhaal wel erg onwaarschijnlijk