San Francisco

27 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Diane staat bijna met tranen in de ogen in de deuropening als wij wegrijden.

Noordelijk rijdend kijken we uit over de oceaan. Een vreemde streep is zichtbaar aan de einder.  Dat blijkt een rare mist te zijn waar we telkens door heenrijden. Mist, blauw, mist, blauw, mist ... etc. We beginnen m te knijpen dat het slecht weer is in the big City. Maar integendeel.
Na 2 uur rijden manoeuvreert Ans ons -  alsof ze nooit anders heeft gedaan - door een San Francisco met een strak blauwe lucht. Hoe is het mogelijk. Dat hadden we helemaal niet verwacht. Er zitten dikke truien in de koffers omdat het weer eind oktober in San Francisco wel eens 'chilly' zou kunnen zijn. Neen, neen, neen!!! Het is heeeeeerlijk mevrouw en mijnheer! Wederom een bonus! Hallo San Francisco, here we are!
We vinden het hotel met gemak, dumpen alle troep (want troep is het na 2,5 week) in de kamer en Ans rijdt de laatste meters naar de garage om ook de auto te dumpen. En na alle bossen, bergen, rotsen, forests, pikkedonker onverlichte tunnels, ravijnwanden,  highways, dorpen, stadjes, vlaktes en gaat u zo maar door, laten we de auto achter en horen we ook Petra geen advies meer geven maar moeten we vertrouwen op de benenwagen.

Pal naast het autoverhuurbedrijf duiken we een sushitent binnen en nuttigen overmatig tevreden onze sushirolls met Budweiser.
Dan San Franciscaanse heuvel op en af terug naar het hotel en daar verschijnt een big smile op het gezicht van mamma, oma, tante Ans: er is weer internetverbinding! Hoera!!! De verademing is inderdaad groot weer contact te hebben met de 'wereld'!

We zijn keurig op tijd om beneden in de lounge n uur gebruik te maken van de gratis tot onze beschikking staande flessen witte wijn (misschien heb je wel gelijk Igor).
Op naar Union Square waar we eigenlijk om de hoek zitten maar anderhalf uur over doen om te vinden. Ans kan geen genoeg krijgen van 'Victoria Secret' en gaat zich te buiten aan het shoppen van lingerie wat je op 'onze leeftijd' niet meer zou mogen dragen. Hahahahahahahahahaha!!! Surprise !!!
We eten bij de plaatselijke Fransman schuin aan de overkant van het hotel.
En nu als de sodemieterij pitten.
De rust!

1. Petra The Travel Club:
    28 oktober 2017
    Zo'n geweldige stad! Geniet nog van de laatste dagen!!
  2. Carla:
    28 oktober 2017
    Prachtige verhalen . Ruude je groeit in je schrijfsterrol, geweldig !
  3. Gon:
    28 oktober 2017
    Top verslag wederom! Dank en liefs!
  4. Do:
    28 oktober 2017
    Hahah Ruudje, Ik hoor 't je zo allemaal vertellen! Prachtig! Geniet van die mooie stad!