2 dingen

24 oktober 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

De sinaasappelplantages lopen precies tot aan de voeten van de bergen.
We - Ans nog steeds onverstoorbaar en zeker onverschrokken achter het stuur - rijden niets vermoedend de bergen in. De Park-ranger aan wie we onze 'Nationalparkpas' laten zien vertelt over 'construction' verder op de weg. Daar moeten we om 14.00 uur zijn als ze de weg weer opengooien. Om de tijd te doden maken we een stop waar we de laatste restjes crackers, kaas en snoeptomaatjes (2 weken geleden gekocht in Sedona, heb ik al diverse keren proberen weg te gooien maar mag niet van Ans want dat is zonde) als lunch gebruiken. Moet ik ook nog toegeven dat het toch nog van pas komt.
Dan is het tijd om naar de 'construction' te rijden.

Er gebeuren 2 dingen:
We zien een beer en mijn hoogtevrees slaat toe.

Er loopt een volwassen zwarte beer van rechts - mijn kant - over de weg vóór de auto langs naar links - Ans kant. Hij stopt bij een bosje, kijkt rustig om zich heen en verdwijnt. Ondanks mijn hoogte-angsten weet ik de mobiele telefoon te grijpen, de camera-pictogram te activeren en de beer vóór Ans d'r neus vast te leggen. OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ans heeft nu ook haar raam geopend om naar de beer te wijzen zodat de auto's die achter ons rijden ook mee kunnen genieten.
Dit alles duurt waarschijnlijk niet langer dan 10 seconden want dan slingeren we alweer de volgende afschuwelijke bocht om. Tegen deze tijd ben ik allang niet meer aanspreekbaar. Ans daarentegen is eenenal opwinding over 'haar' beer. Zij zag  hem nl het eerst.
Bij de 'construction' moeten we 20 minuten wachten. Bloedheet en (Sam doe je ogen even dicht) fucking hoog. Ik ben nog nooit zo hoog geweest. Ans geniet van het uitzicht, mij zal het een worst wezen. Ik heb nu wel een trillipje, zeker als ik Ans hoor zeggen dat we 'on top of the World' zijn. Driewerf OMG!!!!!! Dit is een regelrechte beproeving. Ik zit tien keer liever in een helicopter boven de Grand Canyon dan deze trip.
Maarrrrrrrr - en daar gaan we weer - dan komen we the Forest binnen!
Die bomen. Gewéldig en waanzinnig mooi!!!
Inchecken in het hotel. Ans laat me mijn gang gaan; ik kom bijna na n uur langzaam weer bij zinnen en begin weer praatjes te krijgen. Dat was me het tripje wel.

Nu zitten we alsof er niets aan de hand is bij de open haard ieder met n biertje. Straks aan tafel. Een schaaltje champignons met knoflook als snack lokt veelbelovend.
Morgen weer n dag.

1. Gon:
    25 oktober 2017
    Wow een beer op de weg! En een prachtig woord; behelmgrasd!
    En weer nog meer mooie details en avonturen van twee golden girls!
    Ik kijk alweer naar de volgende uit! X
  2. Corrie:
    25 oktober 2017
    Wil die beer op de foto zien!!! Wat sp annend zeg en zeker voor jou Ruud met je hoogtevrees! Begint het wel al te wennen?
  3. Do:
    25 oktober 2017
    Iedere ochtend word ik wakker met een mail, een nieuw reisverhaal is geschreven! En oh wat maken jullie mijn dag! Heerlijke trip en wat een geweldige dingen zien jullie en maken jullie mee!!! Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat..
  4. Astrid:
    25 oktober 2017
    Ik ben even lekker aan het bingewatchen geslagen op jullie blog. Zeer ontspannend en vermakelijk. Wat een avonturen. Wat me wel opvalt is dat jullie nog geen enkele keer aan de quinoa of anderszins gezond voer hebben gezeten. Oeioeioei..... WEEGSCHAAL!!!!!!!
  5. Hansvos:
    26 oktober 2017
    Ha, een beer. Lees je ook de bordjes met tips: als de beer aan valt, fight back! Vind ik grappig. Is niet grappig bedoeld. Ik vind jullie wel helden. Ik,deed zulke reien alleen zwaar gedrogeerd. Volgens heeft Ans enkele van mijn angstremmers gejat. Hop, op naar morgen
  6. Dick M.:
    27 oktober 2017
    ja die beer maakt indruk, maar moet er ook om lachen. Ga zo door!