Sedona dag 2

12 oktober 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Er is op wonderbaarlijke wijze - wat ons betreft - een connectie ontstaan tussen de IPhone van Ans en de autoradio. Dat betekent dat wij van nu af aan qua muziek onlosmakelijk verbonden zijn met Sedona en Amos Lee! Hét goede geluid om je te laten vergezellen door Sedona en zijn rode rotspartijen.

Hoewel  ouderwets Beatles ook algehele gezelligheid is wat nu metalerig uit de IPhone klinkt bij de heerlijke ondergaande zon en een perfecte Chardonnay uit Monterey die we gisteren bij een wijnproeverijwinkel hebben gekocht.

Aangezien wij momenteel toerist zijn, gedragen we ons ook zoveel mogelijk als zodanig. De reden dat we vandaag nogal wat rode rotsformaties hebben gezien zoals daar zijn: Bell rock, Cathedral rock, Thunder rock, Snoopy rock, Coffee pot rock en meer van die rocks. WIj hebben BRAAF boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt als in watermeloen, smoothies, ham met honing, bordjes, bekers, en bestek van het wegwerpsoort en hebben die verstandige boodschappen - uitgezonderd het plastic gedeelte , genuttigd op het picknickkleedje van HanenNol op de picknickgelegenheid van Red Rock State Park. HElaas wilde Ans daarna beslist niet 'hiken' omdat ze zonodig nog moest zwemmen en aan de rand van het zwembad in de zon wilde bijkomen. Kinderachtig natuurlijk, maar ik pas me wel aan.

Lichtpuntje van die hele verstandige en o zo gezonde lunch is dat we straks naar de plaatselijke steakmeneer gaan en ons tegoed gaan doen aan die steak, bijpassende sauzen, onbeschoft grote spareribs hopelijk gepaard gaand met dikke friet met mayo. Wat n vooruitzicht!

Het was wederom een zeer goede dag met een graag of 81 Fahrenheit. Voor de onwetenden onder jullie is er een zeer eenvoudig omtelsommetje naar onze Celsius en wel: Neem die 81F, trek daar 26 van af en deel dat weer door 2 en er blijft een heerlijke 27.5 graad Celsius over. Ans echter vindt de volgende rekensom 'leuker': Neem die 81F, trek 32 af, vermenigvuldig met 5, en deel door 9!!!!!!!!!!! NOu ja irritant natuurlijk. Net zoals het feit dat zij alsmaar zit te lezen in dat nieuwe boek van die Belgische Griet en mij avond na avond opscheept met dat Kutblog, maar nogmaals ik pas me wel aan.

Kan niet wachten om naar dat steakrestaurant te gaan. Heb ik ook n beetje ontspanning.

Joehoe!!!!

1. Hansvos:
    13 oktober 2017
    Wij mogen hier weer van een uiterst infomatief en leesbaar blog spreken ( hulde, zelfs 3werf). Jullie hebben de juiste attitude voor een dergelijk zware tocht vol ontberingen en Amerikaanse wijn. Hop, en weer verderop. En hou california en de bosbranden in de gaten. Gewoon effe forrest fires op je laptop. Anders rijd. Je straks 600 mijl Op een oninteressante weg, die op het laatst afgesloten is, zodat je weer exact terug kan.
  2. Nol en Hanneke:
    13 oktober 2017
    Zwaar leven, hopelijk kun je thuis weer bijkomen Ruud.
  3. Corrie:
    13 oktober 2017
    Nou lijkt wel werken zo'n vakantie, vermoeiend hoor, zwemmen, eten, drinken, lezen en weer verder on the road met lekker muziekje!!!!
  4. Caroline en Ronald:
    13 oktober 2017
    Kostelijk verslag Ruud! Je geeft een goed "beeld" hoe je je moet aanpassen aan je reisgenote Ans. Maar het gaat je uitstekend af!! Xx Caroline en Ronald
  5. Cees:
    13 oktober 2017
    ... en héél goed te horen dat jullie straks met een 'wespe taille' in Vegas aankomen...
  6. Gon:
    13 oktober 2017
    Haha, geweldig schrijftalent Ruud! 'Hijs' jezelf daar maar aan op, en aan die halve koe met friet en mayo natuurlijk. Blijf van je af schrijven, goed voor jou EN ons en natuurlijk ook lekker voor Ans;). Liefs en kus!
  7. Monique:
    14 oktober 2017
    Zie het voor me. Als Thelma and Louise door de Verenigde Staten! Dus gedraag je anders kan het slecht aflopen...
    (Heb altijd al gevonden dat je een beetje op Susan Sarandon leek Ruud)
  8. Franke:
    14 oktober 2017