Sequoia National Forest

25 oktober 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vroeg opgestaan om ons naar de ontbijttafel te begeven want we hebben berehonger. Een tafel naast ons zit een man als een ongelikte beer zijn omeletje naar binnen te werken. En daar weer naast zitten twee beren een broodje te smeren; het is een wonderbaarlijke gezicht. Straks toch maar onderweg om te zien of er nog meer beren op de weg zijn. Bear necessity vandaag is het zien van de Sherman Tree!
Jeetje mina wát n Tree! Ik doop hem de XXLMasTree. Vermoedelijk de grootste ter wereld: de top is er weliswaar af maar dat mag de pret niet drukken.
Daar te komen is een makkelijke afdaling die gepaard gaat met ik weet niet hoeveel eekhoorntjes. Maar wat moet je nou met zo'n lullige eekhoorn als je een BEER hebt gezien?
Na het zien van DE boom is de klim naar boven wel even andere koek. We zitten hier weer verschrikkelijk hoog - zoals ik gisteren al redelijk duidelijk heb gemaakt - dus we hijgen en hoesten ons een weg naar boven.
Boven een high-five omdat we trots op elkaar zijn en weer iets af kunnen vinken op de vakantielijst.

Nu zitten we al n uurtje heeeeeeerlijk op het terras van de Lodge. Boekje lezen. Ans n Amber-Lager, ik n Corona. Rustig want tenslotte nog steeds vakantie. Het lijkt hier n beetje n kuuroord, een beetje Oostenrijk maar dan wat steiler en begroeider en bedennenboster,  'n beetje 'The sound of music' zeg maar. The hills are alive en zo. Straks koelt het snel af; we hebben besloten straks weer voor de open haard te gaan zitten in de dikke vette fauteuils die daar staan. Lekkere hapjes bestellen en een scrabbeltje. Met een Chardo uiteraard.

Kussen van ons beiden!!!
PS. Het is hier zeer lastig internetverbinding te krijgen. Het geschreven deel tikken we eerst op 'notities' dan kopieert Ans dat en plakt het vervolgens in het reisblog. En dan maar hopen of en wanneer het verstuurd wordt. Met de foto's is dat n heel ander verhaal. Dat zijn zwaardere bestanden dus of dat lukt niet of pas na heel lange tijd. Vandaar bij deze trip alleen de 'Starpicture' van Ans d'r Beer.

1. Petra The Travel Club:
    26 oktober 2017
    Wow die beer!!!!! En die Sequoia ook prachtig!
  2. Nol en Hanneke:
    26 oktober 2017
    Echt ongelooflijk Ans, dat je de tegenwoordigheid van geest had om deze fantastische foto te maken!
    Blijf smullen van jullie heerlijke belevenissen die bovenal zo beeldend zijn beschreven. Chapeau Ruud!
    Nog een aantal dagen " on the Road again" richting San Francisco!
  3. Caroline en Ronald:
    26 oktober 2017
    Wanneer is jullie volgende vakantie geboekt?! Dit moet gewoon een vervolg krijgen, jullie zijn helemaal in vorm qua tekst, beeld, geluid, gewoon alles! Jullie zitten duidelijk in een flow, dus GO FOR IT!
    Jullie fans Caroline en Ronald xx
  4. Dick M.:
    27 oktober 2017
    tja en wat moeten we nou als jullie weer thuis zijn?