Sequoia, Monterey

27 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Belangrijk te vermelden is het feit dat Ans de App van Googlemaps heeft gedownload. Dat is een top-app. Deze App heeft een stem zoals vele navigatiesystemen dat hebben. De onze is een vrouwenstem die wij Petra genoemd hebben. Petra is - in het echt - onze reisadviseur van Travelclub. Zij heeft onze hele reis in kaart gebracht, verzorgd en wij kunnen haar te allen tijde lastig vallen. Haar in de auto aan te kunnen spreken heeft ook wel wat. Vooral als het fout gaat: My God Petra, kan het niet n béétje beter? Of als het juist heel goed gaat waar het fout dreigde te gaan: Fijn Petra! Goed gedaan! Of als ze al commentaar geeft na het starten van de auto maar wij  nog geen meter hebben gereden: ja zeg Petra! Kan het éffe rustiger, we zijn nét wakker, jij mag straks weer.
Naja ik was bang dat ik dit onderdeel zou vergeten en aangezien het best een dingetje tijdens de reis is, diende het te worden vermeld.

Next: wij verlaten Sequoia National Forest.
Ans zegt dat ik moet vertellen dat we  - ik vooral - ons zorgen maakten over de stand van de benzine. Dat dat ook de reden is geweest dat we niet meer gezien hebben dan de grote boze Sherman Tree - . Bij deze. (We hebben het inderdaad makkelijk gered met de benzinevoorraad)
We verlaten het sprookjesbos via de Noordelijke route en gelukkig zijn de slingers en kronkels beduidend minder - en zeker voor mij beter te hebben - en na anderhalf uur rijden , als we weer op 'de begane grond' zijn, realiseren we ons pas hoe hoog we eigenlijk waren. En nee! En sorry! We zijn slordig geweest in het noteren van de exacte hoogte maar dat vertellen we wel n andere keer. (Let wel: Ans heeft meerdere malen op de terugweg zitten zeuren over het feit dat ze het toch eigenlijk wel erg jammer vindt dat ze geen moederbeer met haar kleintjes in colonne de weg heeft zien oversteken!...)

We rijden lange stukken door ongezellige dorpen en nog nietszeggender landschappen. We lunchen bij Chili's heerlijke echt vers gemaakte chips, guacamole en chilisaus (waarvan het laatste Hillary Clinton zegt dat het zo gezond is).
Terug de weg op n stukje richting zuiden want vanavond logeren wij bij n vriendin van Ton en Barbara (de vriendin is van de Porsche-club) in Marina dat 10 km. noordelijk van Monterey ligt.
Wij worden met letterlijk open armen ontvangen door een zekere Diane.
Er staat meteen drank op tafel - zoals het hoort - en n half uur later geeft zij ons een bonus in de vorm van een Tour rond Monterey. Wát lief en wát leuk! Zij toont ons na daaaaaagen lang droogte de grote natte Pacific!
En wat is Monterey leuk zeg! (n reden om te verhuizen). Maar ook niet onbelangrijk: 'Di' blijkt nogal gevoel voor humor te hebben.
Wij trakteren op het diner en zij heeft gereserveerd; later blijkt het verstandig dat we gedrieën buiten op de porch (Porsche) besluiten te eten want een en ander gaat gepaard met enorme lachsalvo's.
Ton wist dit natuurlijk allemaal maar heeft dit voor ons verborgen gehouden ( of als verrassing ).
Weer tevreden maar ook wel verrast naar bed en slapen.

1. Petra The Travel Club:
    28 oktober 2017