Page / Lake Powell dag 2.

16 oktober 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hahahahahahaha!!! We komen net terug van Big John's Texas BBQ op de hoek van een straat en een doorgaande weg. Krankzinnige lokatie. Buiten onder de straalkachels. Fantastisch en lekker!!!!!!!!!!!! Ondanks het feit dat Ans niet van de vieze vingers is. Zo'n 'rack' dien je te kluiven. Maar de live country-band maakt veel goed.       Vanochtend zijn we naar Antelope Canyon geweest. Onze gids is een indiaan. Er zijn hier veel indianen, want tenslotte is het hier Indian-country. De indianen hier zijn reuzen! Van het type als in 'One flew over the Cuckoo's nest' zal ik maar zeggen.         Hij leidt ons samen met nog n stuk of 15 andere gidsindianen vakkundig door 'hun' canyon. En aangezien hij dit n keer of 5 per dag doet weet hij precies de juiste plekken voor de juiste foto's. Vaker grist hij de telefoon uit Ans dr handen om een voorbeeldfoto te maken voor de rest van de groep. Zoals de foto waar wij met zijn tweeën op staan. Het is een wonderbaarlijke grot/kloof. Het doet me denken aan een enorme reeks aan elkaar geschakelde baarmoederwanden. Weer een strenge selectie foto's om een en ander te verduidelijken.                                                                                                     Op de terugweg naar de touroperator - lieve Bep - zien we weer een reeks aan elkaar geschakelde dingen. Nu zijn het kerken. Speciaal voor jou vastgelegd. Komt er aan.          Even water ingeslagen bij Walmart. Ik hoorde iemand vertellen dat hij in Las Vegas voor n flesje water $ 5 moest dokken. Bij Walmart hadden ze een aanbieding van een tray met 35 flesjes voor $ 2,98!!!                                                                                       Daarna naar binnen gelopen bij Taco Bell. Voor ons beiden een first. We krijgen senior-discount. Hoezo dat?                                                                                             De receptioniste van het hotel heeft ons verteld dat we absoluut een boottrip moeten doen op / in Lake Powell. En aangezien wij hier niet gekomen zijn om hele dagen heeeeeeerlijk met een boekje aan de rand van het zwembad liggen te genieten met bijvoorbeeld een cocktail in de hand en af en toe even de jacuzzi in ter algehele ontspanning, stappen wij er weer lustig op los richting huurauto.                                         We nemen plaats op het dek waar zo'n 80 man terecht kunnen. We zitten tussen n stuk of 72 Japanners.                                                                                                              Maar achachach!!! Wat n trip!!!! Beeldschoon!!! Eigenlijk de Grand Canyon maar dan gevuld met water!!! Zeeeeeeeeeer indrukwekkend. En niet eng, alleen maar mooi. En weer honderdduizend foto's natuurlijk. Niet gevreesd; ook dit keer n strenge selectie.   En toen was er BBQ en heb ik mijn dagelijkse plicht weer vervuld.                                 Veel doeiiiiiiiiiii en kussen van ons beiden.

Kleine onbenulligheid: Ans sabbelt zeer veelvuldig aan haar lenzen. Er in er uit en maar door. Is dat normaal?