Las Vegas 3

21 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Ans zit in bad, ik achter de IPad.                                                                                             We zijn de strip op gegaan.  Via de loopbruggen over de straat naar MGM weer loopbrug richting NewYorkNewYork en Cosmopolitan dat is n wandelingetje van pakweg n twintig minuten waarin we al duizenden slotmachines hebben horen rinkelen en bedolven worden onder de harde muziek die uit de bosjes, lantaarnpalen en trottoirs lijkt te komen. De hoogte van de roltrappen, het oversteken van de loopbruggen en de liften met glazen wanden (want uitzicht) beginnen mij parten te spelen en vaker steek ik mijn arm door die van Ans om niet al te duizelig te worden.      We bezoeken het Bellagio ( de dubbele L lekker dik uitspreken en de A als Ah en niet als AAA, en gio zo zacht mogelijk, dan klinkt het aardig Amerikaans). Het OMG - wat wij deze vakantie al meerdere malen gebezigd hebben -  is weer van toepassing. Zo ook bij het enórme Ceasar's Palace waarbij Ans mij op n bepaald moment wijst op een uitzicht van twee torens vlak naast elkaar met de naam erop: die van Ceasar en die van Trump. En alsmaar die armen die omlaag worden getrokken, het rammen op de knoppen, het rollen van het balletje, het inzetten van fiches en ook het inleveren daarvan. Ans heeft  gezegd dat ze persé in ons eigen hotel wil aanschuiven aan de roulettetafel zodat we straks niet met AL DAT GELD over straat hoeven te lopen! Hahahahahahahahahahaha!!!!!                                                                                             Dan the Venetian. Hier n hele dikke OMG! Wat n decor! Oeioeioeioeioeioeioeioei ! Knap gemaakt en wát verschrikkelijk! Ik verlang naar Venetië. (Tussen alle shops binnen - en dat zijn er veel - geen winkel te vinden met maskers).                                        Er wordt in alle casino's gerookt! Hoe raar is dat! Er wordt op straat ook gerookt maar dan iets anders! De Japanners laten het massaal afweten hier. Wij vermoeden dat hun zachtblauwe papieren maskertjes de polutie niet kunnen verwerken. Jammer want met hun gekke outfits zouden ze hier uitstekend in het straatbeeld passen.                               Ans en ik behoren tot de weinige oudere toeristen. Ans heeft het vaak over haar leeftijd, zo van: op onze leeftijd krijg je last van dat en dat. Ik daarentegen heb het zelden over mijn leeftijd, een seniorenmoment daargelaten. (Zoals ik in de auto de opgetelde uitritnummers op de kaart aanzag voor  miles. Dat scheelde zo'n  650 km. Oef!)                                                                                                                                    Ik eindig even hier en doe weer n vervolg vanwege terugkerende lastige verwerking op het blog.

1. Gon:
    21 oktober 2017
    Ik blijf het zeggen, top verhalen! Verslavend! ;)
    xxxxx
  2. Dick M.:
    21 oktober 2017
    inderdaad, wat moeten wij, de thuisblijvers, straks als jullie weer thuis zijn?
  3. Bep koppers:
    21 oktober 2017
    Op de eerste plaats Ruud bedankt voor jemooie en duidelijke
    reisverslagen .
    Het is een plezier om ze te lezen.
    En Ans voorzichtig met je voet .
    Genieten verder dus !O ja
    Ans bedankt voor je kaart , mooi geschreven .
  4. Hansvos:
    21 oktober 2017
    Men blijft in vorm, daar in Amerika. Ik was ooit ziek, in the Venetian. Got, wat een bedden en kamer. Nog nooit zo lekker ziek geweest.. en hop, door naar het volgende verhaal.
  5. Marija westerlaken:
    22 oktober 2017
    Heerlijk verhaal weer! En ja dat Venetian....dat is inderdaad een OMG. Nog nooit zo'n hotel gezien...ik ben daar mijn tijdgevoel kwijtgeraakt door het nagemaakte Italie, gebouwd onder een koepel met heerlijke blauwe lucht en wolken. En doordat alles in dat gekke LV altijd maar open is, was ik na twee dagen de weg kwijt. Have fun girls en ik ben reuze benieuwd of jullie al dat geld wel kunnen tillen ;)